O nas

O projekcie

Od 2011 roku w polskich mediach publicznych, organizacje pożytku publicznego mogą wykorzystać dziennie 9 minut bezpłatnego czasu antenowego. To jest przestrzeń na emisję kampanii społecznych, jednak nie mogą to być kampanie wizerunkowe lub fundrisingowe. Tematyka spotów powinna wskazywać problemy społeczne, wskazywać możliwości ich rozwiązania.

W Polsce funkcjonuje ponad osiem tysięcy organizacji pozarządowych, które mają status OPP. Rozpoznawalne i medialnie aktywne są , w tym kontekście, nieliczne. Choć od pięciu lat liczba spotów publikowanych dzięki temu rozwiązaniu rośnie, wciąż jest nich stosunkowo niewiele.

Uruchamiamy program „Watch it!” po to, by wzmocnić sektor OPP – rozpowszechnić wiedzę o metodach planowania i konstruowania kampanii społecznych, mechanizmie wykorzystania bezpłatnego czasu antenowego. Będziemy gromadzić przykłady kampanii społecznych. Będziemy organizować seminaria w całej Polsce, które przybliżą tę tematyką organizacjom pozarządowym.

Będziemy inicjować partnerstwa między agencjami reklamowymi a organizacjami pożytku publicznego. Jeśli masz pomysł na kampanię – opisz go. Przekażemy go agencjom reklamowym i postaramy się znaleźć partnera.

Przy realizacji projektu współpracujemy z Ogólnopolskim Forum Organizacji Pozarządowych, Stowarzyszeniem Agencji Reklamowych. Medialnie i merytorycznie wspierają nas kampaniespoleczne.pl oraz ngo.pl. Zapraszamy do współpracy!

Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych powstała w 1990 roku, jako odpowiedź na szereg wyzwań, przed którymi stanęli obywatele i wspólnoty lokalne w związku z transformacją społeczno-ekonomiczną. Została założona przez osoby, które w okresie PRL związane były ze środowiskiem opozycyjnym: przez lata w radzie fundacji zasiadał Jacek Kuroń i Michał Boni, do dziś należy do niej Henryk Wujec.

Działamy z poszanowaniem zasad partnerstwa, z zachowaniem norm etycznych, w poczuciu odpowiedzialności za jakość i skutki realizowanych działań oraz z dbałością o środowisko naturalne.

Prowadzimy portale ekonomiaspoleczna.pl, rynekpracy.org, pracujemy ze społecznościami lokalnymi oraz grupami senioralnymi.

Koordynator:

Krzysztof Łoś

Związany z sektorem organizacji pozarządowych od 2000 roku. Zajmował się redakcją portali edukacyjnych i strażniczych. Projektował i współtworzył narzędzia i aplikacje internetowe – w tym kursy e-learningowe. Zakładał i uczestniczył w zakładaniu kilku organizacji pozarządowych i grup nieformalnych. Interesuje się edukacją praw człowieka i rozwojem III sektora w Polsce. Członek Komisji ds. Kampanii Społecznych w TVP.