War on cancer

Kampania społeczna

Misją fundacji Alivia jest „mobilizowanie i aktywizowanie chorych na raka do bycia odważnym, aktywnym pacjentem, poszukującym najlepszych terapii, lekarzy i ośrodków, najkrótszych kolejek do badań diagnostycznych i wszelkich innych informacji, które mogą poprawić ich wyniki leczenia i stan zdrowia.”

Radiowy spot Alivii to spot z pola walki. Najpierw słyszmy dźwięki jak z gry komputerowej, ktoś strzela i wtedy odzywa się lektor, mówiący: Tu i teraz trwa wojna. To wojna z rakiem. W tym momencie słuchacz przeżywa szok. To, co jeszcze przed chwilą wydawało się nierealne, stało się w pełni rzeczywiste. Potem pojawia się kolejny konkret: Pół miliona osób walczy w niej o życie i żadna z nich nie robi tego na ochotnika. Precyzyjne dane zostają zderzone ze znanym związkiem wyrazowym „zgłosić się na ochotnika”. Taki zabieg pozwala podkreślić nieuchronność tej sytuacji. Nikt nie wybiera choroby, pół miliona ludzi zostało rzuconych na front wbrew własnej woli. W ostatnim zdaniu następuje podsumowanie: Zobacz, jak możesz pomóc, wejdź na alivia.org.pl i przyłącz się do walki. To podsumowanie stanowi bardzo istotny element spotu zaangażowanego. W momencie, gdy odbiorca zostanie zderzony z trudną do przyjęcia treścią, na przykład obrazem cierpienia, trzeba natychmiast podać mu rękę, pokazać, co on sam może zrobić. Zobacz, jak możesz pomóc i przyłącz się do akcji – to nie tylko wskazówka czy propozycja, ale też zaproszenie do wspólnoty. Okazuje się bowiem, że do frontu walki z rakiem można jednak dołączyć na ochotnika.

Na początku został stworzony spot radiowy, a kolejnym krokiem było wyprodukowanie aplikacji mobilnej. Akcja gry War on Cancer dzieje się w świecie stylizowanym na wnętrze organizmu, a gracz staje do walki z nowotworem.

Każdy użytkownik ma możliwość zakupienia np. broni, a uzyskane w ten sposób środki przekazać konkretnemu podopiecznemu Fundacji Alivia.