WWF Polska prowadzi kampanię, mającą na celu ochronę wilków na terenie naszego kraju. Jej twarzą jest Marcin Dorociński. „Wilk unika człowieka, bo człowiek niesie śmierć”.
Wilki „giną z powodu niechęci, strachu i chciwości”. Celem tej akcji jest obalenie funkcjonującego powszechnie przeświadczenia, że wilki są wrogiem człowieka i stanowią dla niego bezpośrednie zagrożenie. Wilki są przedstawione w tym spocie jako zwierzęta „piękne, dzikie i wolne (…) niezależne, mądre, oddane”. Zostały tu skontrastowane dwa obrazy: wspaniałe, budzące podziw zwierzęta i ich zwłoki. To zestawienie ma wywołać szok i skłonić potencjalnych odbiorców do pomocy. Głos Dorocińskiego informuje, że każdy może symbolicznie adoptować wilka na stronie pomagamwilkom.pl.
Obserwujemy tu znany z dobrych kampanii społecznych mechanizm. Odbiorca zostaje poruszony przez trudne do przyjęcia obrazy, ale nie zostaje sam ze swoimi emocjami: zaraz potem otrzymuje wskazówkę, co może zrobić, żeby zmienić daną sytuację. Muszą to być działania nie przerastające jego możliwości, stosunkowo łatwe do realizacji. Chodzi bowiem o to, żeby jak najwięcej ludzi mogło włączyć się do akcji i żeby zyskała ona jak najszerszy zasięg.