28 września, w Międzynarodowym Dniu Prawa do Informacji, odbyła się premiera spotu kampanii społecznej organizowanej przez Sieć Obywatelską Watchdog Polska dotyczącej korzystania z prawa do informacji publicznej. Ta produkcja to w pewnym sensie pierwsze dziecko Programu Watch it! Dzięki projektowi budowania partnerstw, udało nam się spotkać Sieć Obywatelską Watchdog Polska z Jackiem Pawlakiem z Agencji tenpawlak & company.
Od pierwszego spotkania do premiery spotu minęły cztery miesiące. W tym czasie opracowano szereg pomysłów i scenariuszy. Do współpracy dołączały się wybitne osoby ze świata reklamy i mediów m.in. Tomek Jarosz i Jane Stoykov ze studia Radost (www.radost.pl) oraz dom produkcyjny Papaya Films (www.papaya-films.com) z reżyserem Janem Forysiem i operatorem Michałem Dąbalą.
Finalnie stworzono kampanię “Nie bój się pytania”, której bohaterem jest PAN ?YTAJNIK (w spocie gra go Philip Lenkovsky [www.filmweb.pl/person/Philip+Lenkowsky-198947]). Centralnym elementem kampanii jest strona internetowa www.informacjapubliczna.org oraz spot, który ma być emitowany w bezpłatnym czasie antenowym dla organizacji w mediach publicznych. W czasie prowadzenia kampanii Sieć Obywatelska Watchdog Polska posługuje się także specjalną identyfikacją graficzną.
Spot kampanii społecznej Sieci Obywatelskiej Watchdog Polska “Nie bój się pytania”:
Niebawem na naszej stronie relacja z całego procesu powstawania PANA ?YTAJNIKA.