Kromka chleba

Kampania społeczna

Trzydziestosekundowy spot Caritasu spełnia wymogi formalne emisji w bezpłatnym czasie antenowym w Telewizji Polskiej. Nie przekracza trzydziestu sekund oraz nie ma w nim logotypów organizacji innych, niż te pożytku publicznego.

Spot jest elementem prowadzonej od lat kampanii, mającej na celu uwrażliwienie społeczeństwa na osoby niedożywione i głodne w najbliższym otoczeniu. Pomoc społeczna, do której zaliczyć można temat reklamy, znajduje się na liście tematyki preferowanej przez TVP.

Scenariusz oparty jest na prostej, zrozumiałej dla widza w każdym wieku historii. Brak lektora nie stanowi przeszkody w prawidłowym odczytaniu treści. Opowiedziana historia, w której dziewczynka dzieli się chlebem z przypadkowo spotkanym, głodnym dzieckiem jest prostym do zinterpretowania wezwaniem do działania. Dodatkowo call to action przedstawione jest w formie końcowej tablicy.

Spot odsyła do strony internetowej, na której treści są uzupełnieniem tych, przedstawionych w kampanii, co jest kolejnym czynnikiem branym pod uwagę przez komisję Telewizji Polskiej.