Wtorek 26 września 2017 roku był dniem posiedzenia Komisji ds. Kampanii Społecznych TVP. Komisja obradowała nad sześcioma spotami kampanii społecznych zgłoszonymi przez organizacje pożytku publicznego. Posiedzeniu przewodniczyła Dyrektor Iwona Bocian – Zaciewska. Ze strony Rady Działalności Pożytku Publicznego byli: Dorota Sytniewska, Krzysztof Łoś oraz Witold Zakrzewski. Po raz pierwszy w posiedzeniu Komisji wzięła udział przedstawicielka dyrekcji TVP ABC. To kolejna antena Telewizji Polskiej, która będzie emitowała spoty kampanii społecznych.
Komisja zaopiniowała pozytywnie cztery spoty. Jeden został odesłany do poprawy a jeden – dotyczący szczepionek na grypę – wzbudził dyskusję, na ile jest to kampania społeczna a na ile działanie marketingowe.
Opiniowany był także spot, który powstał dzięki pierwszemu partnerstwu organizacji i agencji reklamowej w programie Watch it! Był to spot Sieci Obywatelskiej Watchdog Polska dotyczący prawa do informacji publicznej. Premiera spotu została zaplanowana na 28 września – w Międzynarodowym Dniu Prawa do Informacji.
Dodatkowo zaprezentowane zostały spoty innych podmiotów, co do których decyzja o emisji leży w wyłącznej gestii TVP. Były to:
- Instytut Pamięci Narodowej – „Archiwum pełne pamięci” (www.youtu.be/VbR3bD8NLIw)
- Muzeum Narodowe w Krakowie – „#dziedzictwo”
- Narodowy Instytut Dziedzictwa – „Ochrona Krajobrazu” (www.youtu.be/9n1hFNyYKuo)
Opiniowany spot – Fundacja Słoneczko „Włącz uważność”:
Opiniowany spot – Polskie Towarzystwo Oświaty Zdrowotnej „Szczepię się dla..”:
Opiniowany spot – Fundacja ITAKA „Twarze depresji. Depresja u mężczyzn”:
Następne posiedzenie Komisji zostało wyznaczone na 17 października 2017 roku.