Komisja ds. Kampanii Społecznych – wrzesień 2017

26 września 2017

Wtorek 26 września 2017 roku był dniem posiedzenia Komisji ds. Kampanii Społecznych TVP. Komisja obradowała nad sześcioma spotami kampanii społecznych zgłoszonymi przez organizacje pożytku publicznego. Posiedzeniu przewodniczyła Dyrektor Iwona Bocian – Zaciewska. Ze strony Rady Działalności Pożytku Publicznego byli: Dorota Sytniewska, Krzysztof Łoś oraz Witold Zakrzewski. Po raz pierwszy w posiedzeniu Komisji wzięła udział przedstawicielka dyrekcji TVP ABC. To kolejna antena Telewizji Polskiej, która będzie emitowała spoty kampanii społecznych.

fot. FISE (CC BY-NC-ND 4.0)

Komisja zaopiniowała pozytywnie cztery spoty. Jeden został odesłany do poprawy a jeden – dotyczący szczepionek na grypę – wzbudził dyskusję, na ile jest to kampania społeczna a na ile działanie marketingowe.

Opiniowany był także spot, który powstał dzięki pierwszemu partnerstwu organizacji i agencji reklamowej w programie Watch it! Był to spot Sieci Obywatelskiej Watchdog Polska dotyczący prawa do informacji publicznej. Premiera spotu została zaplanowana na 28 września – w Międzynarodowym Dniu Prawa do Informacji.

Dodatkowo zaprezentowane zostały spoty innych podmiotów, co do których decyzja o emisji leży w wyłącznej gestii TVP. Były to:

Opiniowany spot – Fundacja Słoneczko „Włącz uważność”:

Opiniowany spot – Polskie Towarzystwo Oświaty Zdrowotnej „Szczepię się dla..”:

Opiniowany spot – Fundacja ITAKA „Twarze depresji. Depresja u mężczyzn”:

 

Następne posiedzenie Komisji zostało wyznaczone na 17 października 2017 roku.

Aktualności Dodane przez: Krzysztof Łoś