Komisja ds. Kampanii w TVP – październik 2017

18 października 2017

17 października 2017 r. odbyło się październikowe posiedzenie Komisji ds. Kampanii Społecznych TVP. Komisja obradowała nad siedmioma spotami kampanii społecznych zgłoszonymi przez organizacje pożytku publicznego. Obradom przewodniczyła Katarzyna Żbikowska. Stronę pozarządową reprezentowali na posiedzeniu: Krzysztof Łoś, Malina Wieczorek i Witold Zakrzewski.

Biuro Koordynacji Programowej TVP podało dane z powstającego sprawozdania do KRRiT dotyczące czasu emisji kompanii społecznych zgłoszonych przez OPP.

  • w lipcu 2017 łączny czas wyniósł 3:15:57
  • w sierpniu 2017 4:25:00
  • we wrześniu 2017 2:42:27

Uwaga! Podany łączny czas emisji dotyczy tylko anten: TVP 1, TVP 2, TVP Polonia i TVP INFO. Spoty emitowane są poza tym na innych kanałach TVP: TVP 3, TVP ABC, TVP Kultura i TVP Historia. Czas emisji na tych kanałach nie jest ujęty w sprawozdaniu końcowym. Sprawozdanie począwszy od lipca 2017 roku ma być zgodne z rozporządzeniem KRRiT z 19 maja 2017 roku.

Komisja rozpatrzyła siedem zgłoszeń od organizacji zgodnie z kolejnością wpływu.

1. Fundacja Dorastaj z Nami – spot “a dla mnie Tata” – spot niedostępny w sieci. Strona Fundacji: www.dorastajznami.org

2. Fundacja MATIO – spot “Mukowiscydoza”. Spot poniżej. Strona internetowa: www.mukowiscydoza.pl


3. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę – kampania “Uważaj, żeby czegoś nie przegapić”. Spot niedostępny w sieci. Strona Fundacji: www.fdds.pl

4. Stowarzyszenie Rodzin “Pelikan” – spot “Dziecko w rozwodzie”. Wcześniej – w sierpniu – Stowarzyszenie przesłało do zaopiniowania scenariusz tego spotu. Spot wyprodukowany we współpracy z Gdyńską Szkołą Filmową (www.gsf.pl). Materiał wideo niedostępny w sieci. Adres strony Stowarzyszenia: www.pelikan.org.pl

5. Fundacja “HIGIEJA” – spot “Nierówności w zdrowiu”. Spot wyprodukowany przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny. Materiał wideo poniżej. Strona internetowa Fundacji: www.higieja.org


6. Stowarzyszenie „Diakonia Ruchu Światło-Życie” – kampania “Nie piję, bo kocham”. Kampania środowisk katolickich realizowana wspólnie z Państwową Agencją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Materiał niedostępny w sieci. Strona internetowa kampanii: www.niepijebokocham.org

7. Fundacja Hospicyjna – kampania “Hospicjum to też życie”. Zgłoszony został spot, który już wcześniej (2016 rok) był emitowany na antenach TVP. Materiał wideo poniżej (ostatnie 30 sekund). Strona internetowa Fundacji: www.fundacjahospicyjna.pl


Większość zgłoszonych materiałów otrzymała warunkową akceptację Komisji – spoty wymagają poprawek dotyczących m.in. ostatniej planszy (usunięcia lub dodania loga), dodania strony internetowej kampanii, głosu lektora lub lektorki, poprawy dźwięku, wymazania znaków towarowych na prezentowanych produktach i usunięcia sceny przemocy. Jeden ze spotów wzbudził dłuższą dyskusję – miał charakter fundraisingowy (zbieranie funduszy) i wykorzystywał logo jednej z anten TVP.

Zaprezentowane także trzy spoty kampanii społecznych, których organizatorami są instytucje publiczne. Bardzo ciekawie zapowiada się kampania, której organizatorem jest Krajowe Centrum ds. AIDS. Kampania nosi tytuł „Mam czas rozmawiać”. Z niecierpliwością czekamy na opublikowanie spotów tej kampanii w sieci www.

Następne posiedzenie Komisji zostało zaplanowane na 21 listopada 2017 r.

Aktualności Dodane przez: Krzysztof Alcer