Jestem mamy i taty

Kampania społeczna

Główny Urząd Statystyczny wykazał, że w 2016 roku liczba prawomocnych rozwodów wyniosła 65,7 tysiąca, a liczba ta sukcesywnie zwiększa się każdego roku. Około 30% rodzin, to rodziny które posiadają dziecko.

Rzecznik Praw Dziecka rozpoczął w 2014 roku kampanie społeczną która dotykała problemu sytuacji dziecka w obliczu rozwodu rodziców. Głównym celem było ukazanie, że mimo iż rodzice się rozstają, to dziecko ma prawo do dwójki rodziców i ogromnie ważnym jest aby oboje rodzice uczestniczyli w dalszym procesie wychowywania dziecka.

W ramach kampanii powstał spot z uroczym małym chłopcem, który podczas zabawy wymienia cechy wyglądu oraz charakteru które odziedziczył po mamie jak i po tacie. Swoją wypowiedź podsumowuje słowami „A tak naprawdę czy się to komuś podoba czy nie zawsze, ale to zawsze jestem mamy i taty”. Autorzy spotu telewizyjnego podkreślają w ten sposób, że dziecko zawsze będzie miało dwójkę rodziców, bez względu na jakiekolwiek okoliczności.

Kampania „Jestem mamy i taty” doczekała się drugiej wkrótce drugiej odsłony. Tym razem spot oddziałuje silnie na emocje odbiorcy. Na ekranie widzimy dzieci, które wypowiadają krótkie zdania do rodziców.  Dziewczynka wypowiadająca słowa „Rozpaczam, bo nienawidzisz kogoś kto jest dla mnie najbliższy” ma poruszyć odbiorcę i dać do zrozumienia, że żaden dorosły człowiek nie może postawić dziecka przed wyborem między jednym z rodziców, a wszelkie konflikty między osobami dorosłymi nie powinny odbywać się kosztem dziecka.

 

 

Kamila Siuchta